השבוע שהיה: מסמכים משפטיים לפני רילוקיישן עם קטינים.

מעבר לחו"ל משפיע על היבטיים אישיים משפחתיים, היבטי מס הכנסה וחיובים במס שבח.

יש להתחשב בזהות המדינה אליה עוברים, בתקופת חוזה ההעסקה, ברצון המשפחה להישאר לטווח ארוך או קצר, בנכסיי נדל"ן קיימים בארץ, מגורים בחו"ל בשכירות או בבעלות דירה שירכשו, ילדים קטינים, מאפייני המשפחות משני הצדדים ועוד גורמים המשפיעים על ההסדר המשפטי המתאים לכל משפחה.

מסמכים וטיפים כללים:

⬅️לערוך מסמך הבעת רצון בארץ ומסמך מקביל במדינה אליה עוברים, בהם ההורים קובעים מי יהיה האפוטרופוס על הקטינים במקרה של פטירה או נבצרות עקב מצב רפואי.

זוכרים את המאבק המשפטי בין המשפחות של הילד איתן בירן שמשפחתו נהרגה באיטליה? עם המסמכים המתאימים הבלבול והכאוס בין 2 המשפחות היה נמנע. 

⬅️לערוך תצהיר/הסכם בפני עו"ד עם הסכמות של שני בני הזוג לגביי מרכז החיים של הילדים (בארץ או לא) האם הנסיעה זמנית, מה קורה במצב חו"ח של פרידה/גירושין, חזרה ארצה של אחד מבני הזוג עם הילדים ועוד.

⬅️לערוך צוואה.

⬅️לערוך תכנון מס:

רכישת דירת מגורים בחו"ל מבטלת את הזכאות לפטור ממס שבח במכירת דירת המגורים בארץ.

מכירת דירת ירושה בארץ ע"י תושב חוץ שהתקבלה מיורש תושב הארץ אינה מזכה בפטור מוריש.

מכירת דירת מגורים בארץ לאחר מעבר לחו"ל בפטור ממס שבח מותנית בהצגת אישורים שאין דירה נוספת בחו"ל, במקרה הטוב הדרך לפטור רצופה בירוקרטיה ארוכה ובמקרה הפחות טוב, דרישות רשות המסים לא ניתנות למילוי..

מס הכנסה – מפעילים מבחנים כמותיים ומהותיים לפי הגדרת תושב בפקודת מס הכנסה. מבחן כמותי – תושב הינו מי ששהה בארץ 183 ימים בארץ במצטבר, מבחן 3 השנים וכד'.

מבחן מרכז החיים – היכן המשפחה חיה? מושב הקבע? היכן יש מעורבות עסקית וחברתית? בחינת התבטאויות ברשתות חברתיות ועוד.

עם החזרה ארצה – אם המעבר היה ל 3 שנים ופחות, יכול ויתקיים דיון ברשות המסים בשאלת התושבות, ולכן יש להתנהל נכון בכל התקופה. 

אם המעבר היה ל 10 שנים ויותר יש לבצע תכנון נוסף לפי זכויות והטבות מס בחוק מילצ'ן לתושב חוזר, חוק שרשות המסים מעדיפה שיבוטל, מהווה מקלט מס עם הטבות לתושבים חוזרים שהשאירו נכסים והכנסות בחו"ל.

לקראת רילוקשיין?

לייעוץ – עו"ד אפרת יוסים

054-9981611